X

اخبار سازمان ملی بهره وری ایران

/اطلاع‌رسانی/اخبار
یکشنبه 16 فروردین 1394
570
کد خبر: 248
آدرس کوتاه

 ارتقای بهره وری، عرصه همدلی و همزبانی دولت و ملت است

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان این كه در دولت یازدهم عزم جدی برای ارتقای بهره وری وجود دارد، تصریح كرد: ارتقای بهره وری، عرصه همدلی و همزبانی دولت و ملت است.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی بهره وری ایران، دكتر طباطبایی یزدی در نخستین جلسه «تدبیر و همدلی» در سال جدید كه شنبه ـ 15 فروردین ماه 1394 ـ با حضور معاونان، مدیران و همكاران این سازمان برگزار شد، به ارجاع پیش‏ نویس سیاست های كلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب برای مشورت به مجمع تشخیص مصلحت نظام در اواخر سال گذشته اشاره كرد و گفت: در این سیاست های مشورتی، رشد بهره وری به میزان سه درصد هدف گذاری شده كه بالاترین رقم پیش بینی شده در برنامه های توسعه تاكنون است.
وی، دستیابی به این رشد را نیازمند عزم ملی دانست كه تنها با همدلی و همزبانی دولت و ملت، حركت برنامه ریزی شده و مستمر و ارتقای فرهنگ بهره وری ممكن خواهد شد.
وی اظهار داشت كه هر چند رشد اقتصادی كشور به سرنوشت مذاكرات گره نخورده بود و تدابیر هوشمندانه و در راس آن ارتقای بهره وری مدنظر قرار گرفته بود، لیكن امید است با توافق نهایی میان كشورمان و كشورهای پنج به علاوه یك شاهد رشد سرمایه گذاری در كشور نیز باشیم، چنانچه رشد اقتصادی ماحصل سرمایه گذاری و بهره وری است.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با تاكید بر این كه در سال جاری نیز جلسات «شورای برنامه ریزی ارتقای بهره وری» ذیل برنامه ششم با قوت بیشتری ادامه می یابد، خاطرنشان كرد: در كنار همكاری های این سازمان با سازمان بهره وری آسیایی (APO) ارتقای بهره وری در استان ها نیز با جدیت دنبال می شود.
وی در پایان با اشاره به این كه "برنامه جامع بهره وری كشور" در این سازمان و با همكاری صاحبنظران و كارشناسان حوزه بهره وری و همراهی همه دستگاه های اجرایی كشور تدوین شده و در انتظار تصویب و ابلاغ هیات وزیران است، خاطرنشان كرد: سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز از یك‌سال و نیم گذشته، با توان و تلاش بیشتر و نیروهای خبره و در قالب یك برنامه مشخص ‌تر كار خود را پیش می ‌برد.
دكتر طباطبایی یزدی تصریح كرد: البته كار بهره ‌وری با كمك یك دستگاه، دو دستگاه و دو وزارتخانه انجام نمی‌ شود و برنامه جامع بهره وری كشور سند راهبردی به منظور دخیل كردن همه بخش های دولتی و حتی بخش خصوصی در راستای ارتقای بهره وری كشور خواهد بود.
شایان ذكر است جلسات شورای عمومی سازمان ملی بهره وری ایران تحت عنوان «جلسه تدبیر و همدلی» از دی ماه سال 1392 به منظور همفكری و تبادل نظر همكاران این سازمان در راستای ارتقای فعالیت ها به صورت مستمر برگزار می شود.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 

 

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1402 11:47